JAG HATAR'E

Hejsan. Nu är jag i skolan och det är otroligt jättetråkigt! Vi har precis haft lunch, det var grymt starkt och varmt och rinnigt, usch. Och så har vi haft engelska, lyssnat på Sir Marin Luther King's tal, och haft matte. Våran mattelärare är den sämsta läraren i hela unviersums universum. Såhär lät en koversation mellan honom och Ester inför hela klassen när hon inte förstod riktigt:

Ester: Men varför blir det minus i vänsterled men inte i högerled?
Anders: Errrrrrrrrrr... Asså det blir minus i vänsterled och plus i högerled
Ester: Ja, men varför?
Anders: Errrrrrrrrrr... För att det är kvadreringsregeln
Ester: Jaha?
Anders: Ja, så det blir minus i vänsterled med andragradsekvationer men plus i högerled
Ester: Ja, men varför?
Anders: Det är kvadreringsregeln
Ester: *ger upp* Okej...

Så låter det VARJE gång han ska förklara något för oss, värdelöst är vad det är! Han tar förgivet att vi kan!

Sen en till sak som stör mig idag var på BG (-.-) samlingen. Anders hade lovat oss att ha ryska lektion på måndagar och eftersom att de inte har gjort plats på schemat för det (varför??) så får vi ha det efter skoltid på måndagar, kl 16, vilket är ganska sent, så vi måste sova över på skolan för att inte komma hem alldeles för sent. Såhär lät det idag på morgonen:

Anders: Okej! Så då har vi ryskan 17.20 idag då? :D
Ester och jag: VA!??!?!!? Vi skulle ju ha 16.00!!!
Anders: Ja, men det blev dubbelbokat, jag var tvungen att lägga in två utvecklingssamtal kl 16.00...
Jag: VARFÖR SA DU INTE DET TILL OSS DÅ???
Anders: Jaaaa... Men jag tänkte att eftersom att ni sover kvar är ni ju kvar längre så det spelar ingen större roll?
Jag: Jaha!? MEN VARFÖR SA DU INTE DET TILL OSS? Du skulle ha meddelat oss om det, du vet inte om vi kanske har något vi måste göra?
Anders: Jaa, men det blev dubbelbokat.. Men det var fel av mig, jag skulle ha meddelat
Jag: *rasande* Ja det var fel!!
Anders: Ja, jag ber om ursäkt *börjar nästan grina*
Elev: Äsch, sånt händer...

JA DET KANSKE HÄNDER MEN DET HÄNDER LITE FÖR OFTA... Cepe... Han är så äckligt dum i huvet och kunde inte meddela oss att vi måste ha lektion mella 17.20 och "frammåt", så vi lär inte sluta förrän kl 18.00 tidigast idag :) Perfekt!

JAG HATAR DEN HÄR SKOLAN!!!


- Blondinkatrin

Kommentarer
Postat av: ester

det känns så bra nu när jag förstår matten =)

2009-02-16 @ 12:12:41
Postat av: anne

Då får han väl se till att beställa upp mat åt er då! Han kan bjuda på pizza tex.

2009-02-16 @ 12:30:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: amina

alltså jag kan lätt hålla med om matten xD Det är värdelöst att ens försöka förstå vad han skriver men men :P Vi skyller allt på honom sen när vi får ig ;)

2009-02-16 @ 21:18:08
URL: http://mincis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0