ENTER THE CIRCUS @ vingåker

Jag har, som rubriken lyder, vart i Vingåker och kollat på Rockkarusellen och Enter the Circus, utan Ester den här gången. Jag åkte in till Nyköping och sen mötte jag pappa vid Slakthuset där alla samlades och sen åkte vi. Vi åkte i en stor Slaktbuss, den var cool. När vi kom fram va de över en timme kvar tills allt börja men de fixade och donade ett bra tag.

Sedan började de. Det första bandet var typ de äldsta, kanske typ 50 år? Segt och tråkigt i alla fall. Andra var Wrong Exit har jag för mig och de var lika hysteriskt roliga att kolla på som förra gången! Sångaren är helt crazy och kör grandpa-head-banging, LOL! Och gitarristen (har de två?) Kör crazy moves som ser så otroligt ridicules ut att ja... Precis.

Sen var det Nyköpings maraton. Eller ja, två band på raken. Först New Foundation med sina låtar. En av dem, som de påstår ha skrivit under sin "skumma period" i livet (som tagit slut?) är typ en direkt cover på Black Sabbath, det är lika roligt varje gång.

Sen så var det Enter the Circus som körde tre eller fyra låtar och var fät roliga att kolla på. Typ crazy trummis i bakgrunden och så står gitarrist+sångare+basist+gitarrist på rad framför, haha. Den bästa låten var ofc Mom, I see dead people! Som jag nästan kan melodin på i huvudet efter typ två veckors lyssnande, haha. Det enda som var "dåligt", var att solona inte hördes alls typ, det var lite synd för de är så bra ^^.

Efter dem va de nått skummt band som va på hemmaplan, orkade inte riktigt lyssna. Efter det for vi till McDonalds vid gums och sedan for vi hem. Eftersom att jag mår extremt dåligt så vet jag inte om det var så "bra" att jag åkte med, men det var kul! Fast Ester var ju somsagt inte med... Fast å andra sidan - hade hon varit med hade jag nog inte kunnat hålla mig för skratt typ hälften av gångerna jag var tvungen att göra det, haha!


- Blondinkatrin

Kommentarer
Postat av: anne

Du får nog betala för den utflykten misstänker jag...Sjuk flera dagar extra kanske...

2009-02-13 @ 09:59:35
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0